seo - نتایج رتبه بندی در google

    • نتایج رتبه بندی در google
    • فرض کنید مجموعه ای از صفحات که حاوی پرس و جوی کاربر هستند را در اختیار دارید ، اکنون زمان آن رسیده است که بر اساس میزان انطباق با پرس و جو ، رتبه بندی را انجام دهیم. گوگل از فاکتورهای زیادی برای رتبه بندی نتایج پرس و جو استفاده می­کند. برای این منظور الگوریتم رتبه صفحه یکی از بهترین الگوریتم­هاست.

      رتبه صفحه 2 چیز را ارزیابی می­کند :

      1. به یک صفحه­ی وب چند لینک از صفحات دیگر وجود دارد.

      2. کیفیت سایت­هایی که به آن­ها پیوند داده شده است.

      در رتبه صفحه 5 تا 6 پیوند با کیفیت از سایت­هایی نظیر CNN و NyTimes بیش از 2 برابر تعداد زیادی پیوند از سایت­های کم ارزش تر ، ارزش دهی می­شود. البته گوگل از بسیاری فاکتورهای دیگر در کنار رتبه صفحه استفاده می­کند. مثلاً اگر سندی حاوی کلمات \"جنگ\" و \"سرد\" دقیقاً کنار یکدیگر باشد ، ممکن است مرتبط تر از سندی باشد که جنگ انقلابی را در مورد بحث قرار داده و بعضی جاها کلمه \"سرد\" را استفاده کرده است.

      هم چنین اگر یک صفحه دارای کلمات \"جنگ سرد\" در عنوان خود باشد ، این خود سرنخی است که نشان می­دهد محتویات این صفحه مرتبط تر از صفحه ایست که عنوان آن \"مد آمریکا در قرن نوزدهم\" می­باشد. هم چنین اگر کلمات \"جنگ سرد\" چند بار در صفحه ای تکرار شوند ، این صفحه به نظر بهتر از صفحه ایست که این کلمات تنها یک بار در آن آمده اند.

      به عنوان یک قانون ، گوگل سعی می­کند صفحاتی را پیدا کند که هم معتبرترند و هم مرتبط تر. اگر دو صفحه پیدا شوند که در یک پرس و جو مطالبشان تقریباً به یک اندازه با موضوع جست و جو انطباق دارد ، معمولاً صفحه ای انتخاب می­شود که سایت­های معتبرتر و مطمئن تری به آن پیوند دارد.

      هم چنین برای یک صفحه با پیوندهای کم تر و رتبه­ی پایین تر ، در صورتی که نشانه­های دیگری ثابت کنند که صفحه مرتبط تر است را ممکن است در سطح بالایی رتبه بندی کند. مثلاً صفحه ای که کاملا به موضوع \"جنگ سرد\" اختصاص یافته مفیدتر از مقاله ایست که \"جنگ سرد\" را سرسری بررسی کرده است. حتی اگر مقاله بخشی از یک سایت معتبر و آبرومند مثل Time.com باشد. هنگامی که لیست اسناد و امتیازهای آن­ها ساخته شد اسناد با بالاترین امتیاز به عنوان سندی که بیشترین انطباق را دارند انتخاب می­شوند.

      گوگل قدری کار اضافه هم انجام می­دهد تا خلاصه – چند کلمه که خلاصه ای از سند پیدا شده را نمایش می­دهد و عبارت پرس و جو در آن غلامت زده شده است – را نشان دهد. بیایید به پیوند­های رتبه بندی شده و خلاصه­هایی که به عنوان نتیجه به کاربر نشان داده می­شوند بر گردیم.

      اجرای یک موتور جست و جو مقدار زیادی از منابع محاسباتی را به کار می­گیرد. برای هر پرس و جو که کاربر وارد می­کند ، بیش از 500 کامپیوتر ممکن است برای پیدا کردن بهترین اسناد ، کار کنند و همه اینها در کم تر از نیم ثانیه اتفاق می­افتد